Zestaw ćwiczeń fitness dla początkujących

cwiczenia.jpg
Nazwa:
Zestaw ćwiczeń fitness dla początkujących
Zasady zapraszania uczestników:
Zaproszenia są akceptowane automatycznie
Typ:
Drużyna sportowa
Autor:
Zainteresowania:
Ilość członków:
1
Dodaj do:

Opis

O tym, że warto dbać o swoje zdrowie i sylwetkę chyba nikogo nie trzeba przekonywać. Wiele osób chodzi na siłownię, ćwiczy jogę czy korzysta z płyt dvd z nagranymi przez znane osoby cyklami ćwiczeń. Warto zacząć uprawiać fitness, dzięki któremu można poprawić kondycję, wysmuklić sylwetkę i wyeksponować mięśnie.

Ćwiczenia fitness warto zacząć od podstawowych ćwiczeń rozciągających takich jak, skłony w dół, skłony w dół w bok, krążenie rąk i nóg, krążenie karku i bioder we wszystkie możliwe strony. Podskoki, pompki czy przysiady. Potem, czas na nieco trudniejsze ćwiczenia. Podstawowym ćwiczeniem fitness jest step A, ale do tego potrzebny jest schodek, na którym ćwiczenie będzie wykonywane. Ćwiczenie to jest proste wystarczy stanąć bokiem do schodka, z lewej strony . Wchodzimy na schodek prawą nogą, następnie dostawiamy lewą i schodzimy prawą potem lewą nogą. Potem, zamiana zaczynamy od lewej nogi i wykonujemy to samo ćwiczenie. Ćwiczenie typu step może mieć kilka modyfikacji, można stosować różne kombinacje wchodzenia i schodzenia ze schodka, tak aby odpowiednio użyć wszystkich mięśni nóg.

ćwiczenia fitness z piłką

Warto również wykonywać ćwiczenia z piłką. Przykładem takie ćwiczenia są skłony boczne z piłką. Piłkę trzymamy na wyciągniętych rękach, następnie unosimy ją nad głowę i wyginamy się w bok w ten sposób jakbyśmy chcieli piłkę przyłożyć do ziemi. Następnie, prostujemy postawę i wykonujemy skłon na drugi bok. Kolejnym łatwym ćwiczeniem do wykonania z piłką są przysiady. Piłkę unosimy nad głowę i robimy przysiad, potem wracamy do pozycji startowej. Optymalnie powinno się robić po 15 powtórzeń tego typu ćwiczeń.

Jeżeli mamy już hantle, najlepiej z najmniejszym obciążeniem ok. 1 kg i ławkę w domu możemy wykonać proste ćwiczenia z hantlami. Wystarczy położyć się na plecach na końcu ławki tak, aby stopy były oparte na ziemi. Hantle trzymamy w dłoniach. Wyciągamy ręce na boki razem z hantlami i zginamy je 5 razy. Warto pamiętać również o ćwiczeniach rozluźniających wykonywanych między ćwiczeniami właściwymi. Inaczej można nabawić się niepotrzebnych zakwasów czy bólu.

Do grupy ćwiczeń poprawiających wygląd brzucha należą tak zwane nożyce poziome. Wystarczy położyć się na podłodze (na położonej macie lub po prostu na dywanie) na plecach z wyprostowanymi nogami, ręce powinny leżeć po bokach wzdłuż ciała. Nogi unosimy lekko nad ziemię i nie odrywając tułowia krzyżujemy podniesione nogi na wysokości kostek. Seria takich ćwiczeń powinna składać się z 20 powtórzeń.

Nowi uczestnicy

Nowe zdjęcia

Myśli wyzwolone